Партнеры

Популярное

Опрос

Оцените работу движка
Лучший из новостных
Неплохой движок
Устраивает ... но ...
Встречал и получше
Совсем не понравился

Тест-драйвы

Mitsubishi Lancer X. Плюсовий ведмедик авто

18-04-2015, 03:54

Ледве встигнувши зявитися на ринку, новий седан Mitsubishi Lancer породив моторошний ажіотаж. Це дуже нагадує ситуацію з обмеженням терміну приватизації квартир: бажаючим купити 2-літрову версію доведеться запастися терпінням на цілий рік. Чи варто

Skoda Octavia. СНИ ПРО ЩОСЬ БІЛЬШЕ авто

9-04-2015, 06:42

Дивно, як Skoda зійшов з рук цей оптичний обман. У 1997 році в Східній Європі, включаючи і землі колишньої НДР, вишикувалися черги за чеським Пасатом - Skoda Octavia (до того моменту марка вже сім років як належала концерну VW).

Porsche 911 Carrera. - Porsche 911 Carrera: літрів на 100 км! авто

5-04-2015, 08:21

Спортивні автомобілі постійно поліпшуються для того, щоб поставити черговий рекорд. Але цей рекорд повністю виходить із звичних рамок Самий справжній Porsche 911 Carrera з усіма його чудовими гоночними характеристиками і міццю двигуна в

BMW 1 серія. - Червона гвардія авто

4-04-2015, 18:50

На БМВ шанують традиції, а тому, напевно, так люблять трьохобємний кузова. Зробивши з одинички купе, дизайнери і конструктори фірми не приховують гордості. Нею вони поділилися з Сергієм Воскресенським. Фото БМВ. Стрічка шосе химерно петляє по

Kia Magentis: Подвійний лічильник авто

26-02-2015, 10:53

ворожити, чи підійдуть шашечки оновленим Kia Magentis Крупний, трохи незграбний, по-німецьки пропорційний. Чорний. Kia Magentis стояв біля дверей придорожнього кафе десь під Тверю, понуро повісивши передній звис над високим поребриком, а ми


29-10-2012, 18:55    Перегрів двигуна - що робити? Автосвіт - цікаве в світі авто. Автоновини, майстерня - в раздеде "Ремонт"

Перегрев двигателя - что делать? Деякі дефекти автомобіля, «дрімали» до пори до часу, дають про себе знати, як тільки стовпчик термометра стійко перевалить в область позитивних температур. І один з таких небезпечних сюрпризів - перегрів двигуна.

Як виявити перегрів?
Відповідь, начебто, очевидний - подивитися на покажчик температури охолоджуючої рідини. Насправді все куди складніше. Коли рух на дорозі інтенсивне, водій не відразу помічає, що стрілка покажчика зрушила далеко в сторону червоної зони шкали. Однак є ряд непрямих ознак, знаючи які можна вловити момент перегріву і не дивлячись на прилади.

Так, якщо перегрів виникає через малу кількість антифризу в системі охолодження, то першим на це відреагує опалювач, розташований в найвищій точці системи, - гарячий антифриз перестане туди надходити. Те ж відбудеться і при кипінні антифризу, тому воно починається в самому гарячому місці - в головці блоку циліндрів у стінок камери згоряння, - а що утворилися парові пробки замикають прохід охолоджуючої рідини до нагрівника. В результаті подача гарячого повітря в салон припиняється.

Про те, що температура в системі досягла критичного значення, найточнішим чином свідчить раптово зявилася детонація. Оскільки температура стінок камери згоряння при перегріві значно вище норми, це неодмінно провокує виникнення ненормального горіння. В результаті перегрітий двигун при натисненні на педаль газу нагадає про несправність характерним дзвінким стуком.

На жаль, і ці ознаки нерідко можуть залишитися непоміченими: при підвищеній температурі повітря отопітель вимикають, а детонацію при гарній шумоізо-ляції салону можна просто не почути. Тоді при подальшому русі автомобіля з перегрітим двигуном почне падати потужність, і зявиться стукіт, більш сильний і рівномірний, ніж при детонації. Теплове розширення поршнів в циліндрі призведе до збільшення їх тиску на стінки і значного зростання сил тертя. Якщо ж і ця ознака не буде помічений водієм, то при подальшій роботі двигун отримає грунтовні ушкодження, і без серйозного ремонту вже, на жаль, не обійтися.

Чому виникає перегрів
Уважно придивіться до схеми системи охолодження. Практично кожен її елемент в певних обставинах може стати відправною точкою перегріву. А його першопричини в більшості випадків такі: погане охолодження антифризу в радіаторі; порушення ущільнення камери згоряння; недостатня кількість охолоджуючої рідини, а також негерметичність в системі і, як наслідок-зменшення надлишкового тиску в ній.

Перша група, крім очевидного зовнішнього забруднення радіатора пилом, тополиним пухом, листям, включає ще несправності термостата, датчика, електродвигуна або муфти включення вентилятора. Зустрічається і внутрішнє забруднення радіатора, однак не через накипу, як бувало багато років тому після тривалої експлуатації двигуна на воді. Той же ефект, а інший раз набагато більш сильний, дає застосування різних герметиків для радіатора. І якщо останній дійсно забитий таким засобом, то прочистити його тонкі трубки - досить серйозна проблема. Зазвичай несправності цієї групи легко виявляються, а щоб доїхати до стоянки або СТО, досить буває поповнити рівень рідини в системі і включити обігрівач.

Порушення ущільнення камери згоряння - теж досить поширена причина перегрева. Продукти згоряння палива, знаходячись під великим тиском в циліндрі, через нещільність проникають в сорочку охолодження і витісняють від стінок камери згоряння охолоджуючу рідину. Утворюється гаряча газова подушка, додатково нагріває стінку. Подібна картина виникає через прогара прокладки головки, тріщин в головці і гільзі циліндра, деформації прівалочной площині головки або блоку, - найчастіше внаслідок передував перегріву. Визначити, що подібна негерметичність має місце, можна по запаху вихлопних газів в розширювальному бачку, витікання антифризу з бачка при роботі двигуна, швидкого підвищення тиску в системі охолодження відразу після запуску, а також за характерною водомасляні емульсії в картері. Але встановити конкретно, з чим повязана негерметичність, вдається, як правило, тільки після часткового розбирання двигуна.

Явна негерметичність в системі охолодження виникає найчастіше через тріщини в шлангах, ослаблення затягування хомутів, зносу ущільнення насоса, несправності крана отопітеля, радіатора та інших причин. Відзначимо, що текти радіатора часто зявляється після «розїдання» трубок так званим «Тосолом» невідомого походження, а текти ущільнення насосу - після тривалої експлуатації на воді. Установити, що охолоджуючої рідини в системі мало, візуально так само просто, як і визначити місце витоку.

Негерметичність системи охолодження в її верхній частині, у тому числі через несправність клапана пробки радіатора, призводить до падіння тиску в системі до атмосферного. Як відомо, чим менше тиск, - тим нижче температура кипіння рідини. Якщо робоча температура в системі близька до 100 градусам С, то рідина може закипіти. Нерідко кипіння в негерметичної системі виникає навіть не при роботі двигуна, а після його виключення. Визначити, що система дійсно негерметична, можна по відсутності тиску у верхньому шлангу радіатора на прогрітому двигуні.

Що відбувається при перегріві
Як зазначено вище, при перегріві двигуна починається кипіння рідини в сорочці охолодження головки блоку циліндрів. Утвориться парова пробка (або подушка) перешкоджає безпосередньому контакту охолоджуючої рідини з металевими стінками. Через це ефективність їх охолодження різко зменшується, а температура значно зростає.

Таке явище носить звичайно місцевий характер - поблизу області кипіння температура стінки може бути помітно вище, ніж на покажчику (а все тому, що датчик встановлюється на зовнішній стінці головки). У результаті в головці блоку можуть зявитися дефекти, в першу чергу - тріщини. У бензинових двигунах - зазвичай між сідлами клапанів, а в дизелях - між сідлом випускного клапана і кришкою форкамери. У чавунних головках іноді зустрічаються і тріщини поперек сідла випускного клапана. Тріщини виникають також в сорочці охолодження, наприклад, по ліжках розподільного валу або по отворах болтів кріплення головки блоку. Такі дефекти краще усувати заміною головки, а не зварюванням, яку поки не вдається виконати з високою надійністю.

При перегріві, навіть якщо тріщин не виникло, головка блоку часто отримує значні деформації. Так як по краях головка притиснута до блоку болтами, а перегрівається її середня частина, відбувається наступне. У більшості сучасних двигунів головка виготовлена ??з алюмінієвого сплаву, який при нагріванні розширюється більше, ніж сталь кріпильних болтів. При сильному нагріванні розширення головки приводить до різкого зростання зусиль стиснення прокладки по краях, де розташовані болти, в той час як розширення перегрітої середній частині головки болтами не слержівается. Через це відбувається, з одного боку, деформація (провал від площини) середній частині головки, а з іншого - додаткове обтиснення і деформація прокладки зусиллями, що значно перевищують експлуатаційні.

Очевидно, після охолодження двигуна в окремих місцях, особливо біля країв циліндрів, прокладка вже не буде затиснута належним чином, що може викликати текти. При подальшій експлуатації такого двигуна металева окантовка прокладки, втративши тепловий контакт з площинами головки і блоку, перегрівається, а потім прогорає. Особливо це характерно для двигунів зі вставними «мокрими» гільзами або якщо між циліндрами занадто вузькі перемички.

На довершення всього деформація головки приводить, як правило, до викривлення осі ліжок розподільного валу, розташованих у її верхній частині. І без серйозного ремонту ці наслідки перегріву усунути вже не вдасться.

Не менш небезпечний перегрів і для циліндро-поршневої групи. Оскільки кипіння охолоджуючої рідини поширюється поступово від головки на все більшу частину сорочки охолодження, то різко знижується і ефективність охолодження циліндрів. А це значить, що погіршується відвід тепла від нагрівається гарячими газами поршня (тепло від нього відводиться в основному через поршневі кільця в стінку циліндра). Температура поршня зростає, одночасно відбувається і його теплове розширення. Оскільки поршень алюмінієвий, а циліндр, як правило, чавунний, то різниця в тепловому розширенні матеріалів призводить до зменшення робочого зазору в циліндрі.

Подальша доля такого двигуна відома - капітальний ремонт із розточенням блоку і заміною поршнів і кілець на ремонтні. Перелік робіт по голівці блоку взагалі виходить непередбачуваним. Краще все-таки мотор до цього не доводити. Відкриваючи періодично капот і перевіряючи рівень рідини, можна якоюсь мірою себе убезпечити. Можна. Але не на всі 100 відсотків.

Якщо двигун все-таки перегрівся
Очевидно, треба відразу зупинитися на узбіччі дороги або біля тротуару, вимкнути двигун і відкрити капот - так двигун буде охолоджуватися швидше. До речі, на цій стадії в подібних ситуаціях так роблять усі водії. А от далі вони допускають серйозні помилки, від яких ми хочемо застерегти.

Ні в якому разі не можна відкривати пробку радіатора. На пробках іномарок не дарма пишуть «Never open hot» - ніколи не відкривайте, якщо радіатор гарячий! Адже це так зрозуміло: при справному клапані пробки система охолодження знаходиться під тиском. Вогнище кипіння розташований в двигуні, а пробка - на радіаторі або розширювальному бачку. Відкриваючи пробку, ми провокуємо викид значної кількості гарячої охолоджуючої рідини - пар виштовхне її назовні, як з гармати. При цьому опік рук та обличчя майже неминучий - струмінь окропу вдаряє в капот і рикошетом - у водія!

На жаль, від невідання або від відчаю так роблять всі (або майже всі) водії, вочевидь, вважаючи, що тим самим розряджають ситуацію. Насправді вони, виплеснув залишки антифризу із системи, створюють собі додаткові проблеми. Справа в тому, що рідина, що кипить «всередині» двигуна, таки вирівнює температуру деталей, тим самим знижуючи її в найбільш перегрітих місцях.

Але дехто примудряється піти ще далі. Якщо поруч виявилася вода, вони ллють її, холодну, на двигун відром - щоб він, рідний, скоріше охолов. Наслідки майже завжди одні - головка блоку трісне напевно.

Перегрів двигуна - це якраз той випадок, коли, не знаючи, що робити, краще не робити нічого. Хвилин десять-п.ят-надцять, принаймні. За цей час кипіння припиниться, тиск у системі впаде. І тоді можна приступати до дій.

Переконавшись, що верхній шланг радіатора втратив колишню пружність (значить, тиску в системі немає), акуратно відкриваємо пробку радіатора. Тепер можна долити викіпевшую рідина.

Робимо це акуратно і повільно, тому холодна рідина, потрапляючи на гарячі стінки сорочки головки блоку, викликає їх швидке охолодження, що може привести до утворення тріщин.

Закривши пробку, запускаємо двигун. Спостерігаючи за покажчиком температури, перевіряємо, як нагріваються верхній і нижній шланги радіатора, чи включається після прогріву вентилятор, і немає витоків рідини.

Самое, може бути, неприємне - відмова термостата. При цьому, якщо клапан його завис у відкритому положенні, - біди немає. Просто двигун буде повільніше прогріватися, оскільки весь потік охолоджуючої рідини попрямує за великим контуру, через радіатор.

Якщо ж термостат залишається закритим (стрілка покажчика, повільно досягнувши середини шкали, швидко кинеться до червоної зони, а шланги радіатора, особливо нижній, залишаться холодними), рух неможливо навіть взимку - двигун тут же знову перегріється. У цьому випадку потрібно демонтувати термостат або хоча б його клапан.

Якщо виявлено текти охолоджуючої рідини, її бажано усунути або хоча б зменшити до розумних меж. Зазвичай «тече» радіатор через корозію трубок на ребрах або в місцях пайки. Іноді такі трубки вдається заглушити, перекусивши їх і загнув краю пасатижами.

У випадках, коли повністю усунути серйозну несправність в системі охолодження на місці не вдається, потрібно хоча б доїхати до найближчої СТО або населеного пункту.

Якщо несправний вентилятор, можна продовжити рух з включеним на «максимум» нагрівником, який бере на себе значну частину теплового навантаження. У салоні буде «трішки» жарко - не біда. Як відомо, «пар кісток не ломить».

Гірше, якщо відмовив термостат. Вище ми вже розглянули один варіант. Але якщо ви не можете впоратися з цим приладом (не хочете, не маєте інструментів тощо), можна спробувати ще один спосіб. Почніть рух, - але, як тільки стрілка покажчика наблизиться до червоної зони, вимикайте двигун і рухайтеся накатом. Коли швидкість впаде, включіть запалення (легко переконатися, що по закінченні всього 10-15 секунд температура вже буде менше), знову запустіть двигун і повторюйте все спочатку, безперервно стежачи за стрілкою покажчика температури.

При певної акуратності і відповідних дорожніх умовах (немає крутих підйомів) таким способом можна проїхати десятки кілометрів, навіть коли охолоджуючої рідини в системі залишилося зовсім мало. Свого часу автору вдалося таким чином здолати близько 30 км, не заподіявши двигуну помітної шкоди.

Поделитесь этой информацией в социальных сетях:

Похожие статьи:
  • Опис процесу заміни масла і фільтрів. Автосвіт - цікаве в світі авто. Автоновини, майстерня
    У процесі експлуатації автомобіля, з часом, будь-яке масло починає загустевать, навіть якщо воно у вас найякісніше за своїми вязкостним властивостям. Це відбувається через те, що робота двигуна, особливо дизельного і бензинового, є трохи засміченим процесом, на швидкість загустіння також впливає якість виготовленого масла і вік вашого автомобіля. Як би там не було, оптимальним проміжком між замінами масла і фільтрів є один рік.
  • Білий дим, що виходить з вихлопної труби. Автосвіт - цікаве в світі авто. Автоновини, майстерня
    Білий дим, що виходить з вихлопної труби досить нормальне явище при режимах прогрівання холодного двигуна. Та й взагалі це не дим, а пара. Испаряющаяся вода є цілком природним продуктом згоряння автомобільного палива. Якщо випускна система недостатньо нагріта, то такий пар частково конденсується і стає помітним, в таких випадках на зрізі вихлопної труби, як правило, зявляється вода. Чим краще прогріта система, тим менше пар конденсується. Наскільки пар буде білим і помітним залежить від температури навколишнього середовища. Якщо температура опускається нижче -10 градусів Цельсія ...
  • Що вибрати механіку або автомат? Автосвіт - цікаве в світі авто. Автоновини, майстерня
    Що вибрати механіку або автомат? На це питання також складно відповісти, як і на Що зявилося раніше курка чи яйце?. Сьогодні ми не будемо говорити авто з якою коробкою передач краще, ми просто зважимо плюси і мінуси МКПП і АКПП. Якщо порівняти вік двох даних коробок передач, то механіка старше автомата на кілька десятків років ...
  • Чи варто ставити на автомобіль ксенонові лампи? Автосвіт - цікаве в світі авто. Автоновини, майстерня
    Ще одним з переваг є термін служби ксенонових ламп, він дорівнює 2000-3000 годинах, галогенні ж фари можуть функціонувати до 1000 годин. У цьому немає нічого дивного, адже в ксенонових лампах немає тонкою і тендітною нитки, яка може порватися-за найменшої тряски. Різниця в 20 ват споживання електроенергії теж вважається плюсом газорозрядних ламп. Це сприяє розвантаженню генератора і акумуляторної батареї автомобілі ...

Новости

Kia розробила новий кросовер Cross GT Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

3-02-2016, 10:59

Kia разработала новый кроссовер Cross GT
Кia представила концепт кросовера Cross GT на виставці в Сеулі, в модельному ряді компанії ця машина повинна виявитися вище моделі Sorento.

З чого почати вибір пікапа? Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

12-01-2016, 16:11

Пікап є дуже функціональною машиною, яка призначена для комфортної їзди і любителів активного відпочинку.

Іграшковий концепт-кар Toyota Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

2-01-2016, 22:25

Игрушечный концепт-кар Toyota
Сьогодні на міжнародній виставці іграшок у Токіо Toyota представила іграшковий автомобіль для дітей і дорослих.

Обзоры

Нові моделі SsangYong Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

20-08-2015, 17:32

Новые модели SsangYong
Корейська фахівець зі створення повнопривідних автомобілів представив ряд новинок на виставці SIA.

Bugatti представив два унікальних автомобіля Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

15-08-2015, 07:27

Bugatti представил два уникальных автомобиля Bugatti виробник ексклюзивних і дуже дорогих автомобілів. Знаючи про любов своїх клієнтів до всього екстраординарного, компанія представила дві спеціальні версії тисячі-сильної моделі.

За що їх дівчата люблять? - Audi TT Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

7-08-2015, 12:13

За что их девушки любят? - Audi TT Чомусь серед чоловіків побутує думка, що дівчата не розбираються в машинах. Але це далеко не так. Є дівчата, які запросто можуть розповісти, яка модель автомобіля проїхала перед Вами. Також дівчата обожнюють фотографуватися поряд з красивою іномаркою. Особливо сильно дівчатам подобаються рідкісні моделі автомобілів. Колір машини при цьому може бути самим будь-яким.

Природно не всі у дівчат так просто як здається на перший погляд. Більшості дівчат подобаються автомобілі Audi. Найпоширеніша модель серед дівчат Audi TT. Автомобіль цієї моделі дуже низький. Якщо дівчина висока, то автомобіль дістає їй тільки до талії. Такий випадок був під час реклами автомобіля.

Два нових кросовера і недорогий седан від Lexus Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

15-06-2015, 14:31

Два новых кроссовера и недорогой седан от Lexus У найближчому майбутньому японці збираються випустити новий компактний кросовер, доступний за ціною седан, а також семимісцевий позашляховик.