Партнеры

Популярное

Опрос

Оцените работу движка
Лучший из новостных
Неплохой движок
Устраивает ... но ...
Встречал и получше
Совсем не понравился

Тест-драйвы

Mitsubishi Lancer X. Плюсовий ведмедик авто

18-04-2015, 03:54

Ледве встигнувши зявитися на ринку, новий седан Mitsubishi Lancer породив моторошний ажіотаж. Це дуже нагадує ситуацію з обмеженням терміну приватизації квартир: бажаючим купити 2-літрову версію доведеться запастися терпінням на цілий рік. Чи варто

Skoda Octavia. СНИ ПРО ЩОСЬ БІЛЬШЕ авто

9-04-2015, 06:42

Дивно, як Skoda зійшов з рук цей оптичний обман. У 1997 році в Східній Європі, включаючи і землі колишньої НДР, вишикувалися черги за чеським Пасатом - Skoda Octavia (до того моменту марка вже сім років як належала концерну VW).

Porsche 911 Carrera. - Porsche 911 Carrera: літрів на 100 км! авто

5-04-2015, 08:21

Спортивні автомобілі постійно поліпшуються для того, щоб поставити черговий рекорд. Але цей рекорд повністю виходить із звичних рамок Самий справжній Porsche 911 Carrera з усіма його чудовими гоночними характеристиками і міццю двигуна в

BMW 1 серія. - Червона гвардія авто

4-04-2015, 18:50

На БМВ шанують традиції, а тому, напевно, так люблять трьохобємний кузова. Зробивши з одинички купе, дизайнери і конструктори фірми не приховують гордості. Нею вони поділилися з Сергієм Воскресенським. Фото БМВ. Стрічка шосе химерно петляє по

Kia Magentis: Подвійний лічильник авто

26-02-2015, 10:53

ворожити, чи підійдуть шашечки оновленим Kia Magentis Крупний, трохи незграбний, по-німецьки пропорційний. Чорний. Kia Magentis стояв біля дверей придорожнього кафе десь під Тверю, понуро повісивши передній звис над високим поребриком, а ми


14-01-2013, 12:51    Бітоплівние автомобілі: плюси і мінуси Автосвіт - цікаве в світі авто. Автоновини, майстерня - в раздеде "Полезные советы"

Битопливные автомобили: плюсы и минусы Як мовиться, все нове - це добре забуте старе. Ця приказка якнайкраще відображає ситуацію з автомобілями, які їздять на двох і більше видах палива.

У могутньої Радянської країні, яка цілком могла забезпечити всіх бажаючих цілком якісним бензином розуміли, що незважаючи на цілком очевидну прибуток від реалізації бензину, необхідно розвивати й альтернативні види палива такі як скраплений газ (пропан-бутан) і стиснений Газ. Ця необхідність була продиктована двома основними аргументами. Наявністю цих видів палива, а іноді навіть надлишками, продиктованими місцевими запасами і або особливостями видобутку і величезними очевидними екологічними та технічними перевагами їх застосування.

Для того, щоб легше зрозуміти, чому автомобіль може їздити не тільки на бензині або солярці, потрібно перш за все розуміти, що в циліндрах двигуна Вашого авто горить не рідке паливо, а так звана «робоча суміш». Це, по суті, газ, що з Повітря і парів палива, який «приготовляє» паливна система автомобіля. Тому, якщо замінити пари бензину, яким або іншим горючим газом, займистих від іскри, то двигун буде працювати практично в тому ж режимі. Тепер трохи про сам паливі. Абсолютна більшість застосовуваних сьогодні видів палива відноситься до так званого класу вуглеводнів, тобто складаються в основному з атомів вуглецю і водню, повязаних в молекули.

Рідкі види палива являють собою молекулярні ланцюжки різної довжини (типу бус) з цих же атомів і молекул. Причому, треба пояснити, що основну енергію (тепло), яку виділяє паливо при окисленні, дає йому саме водень, оскільки його теплотворність в 4,5 рази вище теплотворності вуглецю, і атоми вуглецю в цьому випадку відіграють роль певних містків-арканов, здатних звязати атоми водню і приборкати могутнє прагнення чистого водню до свободи.

Наступна невелика табличка допоможе зрозуміти, про що йде мова.
1 000 000 Дж = 0,277 (7) кВт-год.
1 кВт-ч = 3600000 Дж = 3,6 МДж = 859845 калорії.
1 кВт-с = 1 000 Дж.

 
                                                                       
Вид палива Теплотворність на кілограм Теплотворність на Кубометр при
атмосферному тиску
Водень (Н) 141800 КДж = 39,4 КВт / год 13 000 КДж = 3,6 КВт / год
Метан (СН4) (соотн. С Н - 1 до 4) 55550 КДж = 15.2 КВт / год 39800 КДж = 11,1 КВт / год
Метан (СН4) (соотн. С Н - 1 до 4) 50350 КДж = 14 КВт / год 101000 КДж = 28 КВт / год
Бутан (С4Н10) (соотн. С Н - 1 до 2,5) 49500 КДж = 13,6 КВт / год 133000 КДж = 37 КВт / год
Бензин (соотн. С Н - 1 до 2,15) 47300 КДж = 13,1 КВт / год У ДВС використовуються у вигляді робочої
суміші із змінною щільністю найдрібніших крапельок.
Солярка (соотн. С Н -1 до 2) 44800 КДж = 12,4 КВт / год
 
 

Придивившись до лівій колонці цифр в таблиці, починаємо розуміти, що на одному кілограмі чистого водню, ми б проїхали три рази далі, ніж на одному кілограмі бензину, причому у вихлопних газах нашого авто були б присутні тільки водяні пари і повітря. Якщо врахувати, що можливість використання повітря - водневої суміші в якості палива для ДВЗ, довів на практиці Борис Шелищ в блокадному Ленінграді під час ВВВ, то в повітрі зависає цілком закономірне питання: «Чому ж ми всі, до цих пір, їздимо на Бензині , а не на водні? ». Відповідь криється у другій колонці цифр. Чистий водень настільки унікальне і непокірне речовина, що поставити його на службу в транспорті, надзвичайно складно і дорого.

Уявіть собі, температура зріджування близька до абсолютного нуля (-260 гр.Ц) створити і утримувати яку досить непросто, в газоподібному вигляді він настільки обємний, що вимагає для свого зберігання просто гігантських резервуарів або важенних балонів з дуже товстими стінками, щоб витримувати величезний тиск. Плюс до того ж, газоподібний водень настільки текучий, що здатний частково випаруватися, прямо крізь товсті металеві стінки балонів, як крізь щільне сито. І найнеприємніше: він навіть у мізерних концентраціях створює вибухоподібну гримучі суміші. Загалом, з нашим рівнем технологічного розвитку, рідкий паливний водень нам поки не загрожує. А успіх Шелища пояснюється вельми просто: йому не треба нікуди було їздити на водні і в якості бака з пальним у нього був цілий атмосферне аеростат з готовою гримучою сумішшю, обсягом у кілька десятків кубометрів, (до речі, фільм про пригоди та подвиг водневі Лейтенанта можна скачати прямо на сайті www.di.kg).

 
 
Битопливные автомобили: плюсы и минусы
 
 

І все ж, як заманливо: не треба ризикувати життями, щоб викачувати з землі нафту, не треба її переганяти, очищати і везти за тисячі кілометрів рідкі фракції, нічого цього не треба. Достатньо на місці з води і електрики отримати водень, і попередньо зрідже його, заливати в спеціальний бак. І їдь у своє задоволення, не забруднюючи навколишнє середовище. Саме тому в усіх розвинених країнах сьогодні ведуться пошуки зручного і дешевого способу використання чистого водню як автомобільного палива.

Отже, з воднем поки почекаємо і придивимося до другої рядку в таблиці. Там у нас метан-найпростіший вуглеводень з хімічною формулою СН4. Це коли чотири атома водню хімічно повязані з одним атомом вуглецю. Вагова теплотворність цього газу, майже в три рази нижче, ніж у чистого водню, але при цьому його питома теплотворність (кількість енергії на одиницю обєму) виросла також майже в 4 рази. А це, у свою чергу, означає, що на однаковому балоні з однаковим тиском, заправленому воднем, ми проїдемо в 4 рази меншу відстань, ніж на тому ж балоні, заправленому метаном. І взагалі метан, незважаючи на подібну з воднем вельми погану сжіжаемость (-184 гр.ц.), має відмінну стискальністю і цілком достатньою енергоємністю, що цілком дозволяє у відносно невеликий за обсягом балон «напхати» стільки метану або природного газу (90 - 98% Метану), що можна буде проїхати не одну сотню кілометрів.

При подальшому розгляді таблиці виявляємо закономірність: чим більше атомів вуглецю бере участь у тандемі з воднем (повязує його), тим більш мякі умови зберігання у получившегося продукту, а це, погодьтеся, не так уже й мало.

Наприклад, в бензинах та дизельному паливі вуглецю вже настільки багато, що вони залишаються в рідкому вигляді, навіть при температурі 30 гр.ц. Саме зручність зберігання бензину та інших рідких видів вуглеводневого палива, а також їх висока питома щільність (кількість енергії на одиницю обєму), зумовило чільне їх положення на паливному ринку. Але завжди треба памятати, що «Палка - завжди про два кінці». І якщо підвищена кількість вуглецю в паливі дозволяє зручно зберігати його в звичайних каністрах і бочках, то це ж кількість вуглецю, будучи перепаленим в циліндрі ДВС, буде викинуто їм в атмосферу у вигляді вуглекислого газу (С02) і, що набагато гірше, чадного аза ( СО), не кажучи вже про токсичних окислах азоту (NOx) і сірки (SOx), майже завжди присутніх у вихлопах двигунів, що працюють на рідких видах палива. Адже сьогодні всім відомо, що чадний газ - страшний смертоносну отруту, а надлишок С02 в атмосфері, привів до погіршення клімату на планеті.

Значить, пора подумати про природу і згадати про певні компроміси, наприклад: коли вуглецю та інших домішок в рази менше, а зберігати його не дуже складно. Я кажу про паливних газах. Сьогодні до них відносяться гази, в яких на один атом вуглецю припадає не менше 2,5 атомів водню. Це насамперед метан (див. вище), і два його молодших брата званих гомологами: пропан (СЗН8 співвідношення 2,66 атома водню на кожен атом вуглецю) і бутан (С4Н10 із співвідношенням 2,5).

Отже, CNG і LPG.

Метан, природний Газ, Біогаз (до 86% Метану) - міжнародна назва його паливного виду CNG - КОМПРО-рова (стиснений) натуральний (природний) газ. Вимагає для свого використання в якості автомобільного палива балонів високого тиску (у який закачують газ на спеціальних АГНКС, під тиском в 200 атмосфер). Здавалося б, страшний тиск, і повинен бути постійний ризик розриву балона, але нічого подібного! Сьогодні з появою спеціальних металопластикових балонів (на заводі випробовуються тиском понад 700 атмосфер), які значно легше своїх сталевих побратимів і міцніше в рази, ризик розриву балона зведений до мінімуму. Навіть під час аварії, він не пошкодиться і не вибухне, на відміну від бака з рідким паливом.

Пропан, вірніше суміш двох газів, пропану і бутану, у всьому світі позначається абревіатурою LPG - Зріджений Нафтовий (Petroleum) Газ. Теж вимагає спеціальний бак для зберігання в якості автомобільного палива, але з набагато меншим тиском не більше 16 атмосфер, оскільки в зрідженому стані і невеликому тиску, може зберігатися як завгодно довго з мінімальними втратами. Практично завжди над родовищем нафти присутній газоконденсатна шапка, що складається в основному з пропану і бутану. І якщо раніше її частенько просто спалювали, так як дівати було нікуди, то сьогодні намагаються продати автолюбителям в якості альтернативи бензинів. Вельми похвально з точки зору екології місця видобутку, але тоді постає питання: «Ну, чому ж LPG так дорого коштує?» Відповідь як завжди проста. Так, на самому родовищі цей газ практично нічого не коштує. Але, для того, щоб залити його до вас у бак, необхідно провести з ним цілий ряд недешевих операції і, головне, доставити його до споживача в спеціальній, дуже дорогої тарі зазвичай залізницею. Ось і виходить, що всі перевагу низької закупівельної ціни нівелюється супутніми чинниками. І все ж треба віддати належне компанії «Газпром»: вона мужньо намагається прищепити автомобілістам смак до скрапленого газу і наполегливо розвиває газозаправні станції. Велике спасибі їй за це. Це дійсно дуже важливо для екології нашого міста і країни. Адже завдяки тому, що вміст вуглецю та інших домішок типу «осляча сеча» у LPG значно менше, відповідно і вихлоп двигунів на порядок безпечніше для навколишнього середовища.

P.S. Якщо стаття була Вам корисна, поділіться будь ласка їй в соціальних мережах, понатискайте на кнопочки нижче.


КОММЕНТАРИИ - 0
ПРОСМОТРОВ -
Похожие статьи:

Новости

Kia розробила новий кросовер Cross GT Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

3-02-2016, 10:59

Kia разработала новый кроссовер Cross GT
Кia представила концепт кросовера Cross GT на виставці в Сеулі, в модельному ряді компанії ця машина повинна виявитися вище моделі Sorento.

З чого почати вибір пікапа? Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

12-01-2016, 16:11

Пікап є дуже функціональною машиною, яка призначена для комфортної їзди і любителів активного відпочинку.

Іграшковий концепт-кар Toyota Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

2-01-2016, 22:25

Игрушечный концепт-кар Toyota
Сьогодні на міжнародній виставці іграшок у Токіо Toyota представила іграшковий автомобіль для дітей і дорослих.

Обзоры

Нові моделі SsangYong Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

20-08-2015, 17:32

Новые модели SsangYong
Корейська фахівець зі створення повнопривідних автомобілів представив ряд новинок на виставці SIA.

Bugatti представив два унікальних автомобіля Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

15-08-2015, 07:27

Bugatti представил два уникальных автомобиля Bugatti виробник ексклюзивних і дуже дорогих автомобілів. Знаючи про любов своїх клієнтів до всього екстраординарного, компанія представила дві спеціальні версії тисячі-сильної моделі.

За що їх дівчата люблять? - Audi TT Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

7-08-2015, 12:13

За что их девушки любят? - Audi TT Чомусь серед чоловіків побутує думка, що дівчата не розбираються в машинах. Але це далеко не так. Є дівчата, які запросто можуть розповісти, яка модель автомобіля проїхала перед Вами. Також дівчата обожнюють фотографуватися поряд з красивою іномаркою. Особливо сильно дівчатам подобаються рідкісні моделі автомобілів. Колір машини при цьому може бути самим будь-яким.

Природно не всі у дівчат так просто як здається на перший погляд. Більшості дівчат подобаються автомобілі Audi. Найпоширеніша модель серед дівчат Audi TT. Автомобіль цієї моделі дуже низький. Якщо дівчина висока, то автомобіль дістає їй тільки до талії. Такий випадок був під час реклами автомобіля.

Два нових кросовера і недорогий седан від Lexus Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

15-06-2015, 14:31

Два новых кроссовера и недорогой седан от Lexus У найближчому майбутньому японці збираються випустити новий компактний кросовер, доступний за ціною седан, а також семимісцевий позашляховик.