Партнеры

Популярное

Опрос

Оцените работу движка
Лучший из новостных
Неплохой движок
Устраивает ... но ...
Встречал и получше
Совсем не понравился

Тест-драйвы

Mitsubishi Lancer X. Плюсовий ведмедик авто

18-04-2015, 03:54

Ледве встигнувши зявитися на ринку, новий седан Mitsubishi Lancer породив моторошний ажіотаж. Це дуже нагадує ситуацію з обмеженням терміну приватизації квартир: бажаючим купити 2-літрову версію доведеться запастися терпінням на цілий рік. Чи варто

Skoda Octavia. СНИ ПРО ЩОСЬ БІЛЬШЕ авто

9-04-2015, 06:42

Дивно, як Skoda зійшов з рук цей оптичний обман. У 1997 році в Східній Європі, включаючи і землі колишньої НДР, вишикувалися черги за чеським Пасатом - Skoda Octavia (до того моменту марка вже сім років як належала концерну VW).

Porsche 911 Carrera. - Porsche 911 Carrera: літрів на 100 км! авто

5-04-2015, 08:21

Спортивні автомобілі постійно поліпшуються для того, щоб поставити черговий рекорд. Але цей рекорд повністю виходить із звичних рамок Самий справжній Porsche 911 Carrera з усіма його чудовими гоночними характеристиками і міццю двигуна в

BMW 1 серія. - Червона гвардія авто

4-04-2015, 18:50

На БМВ шанують традиції, а тому, напевно, так люблять трьохобємний кузова. Зробивши з одинички купе, дизайнери і конструктори фірми не приховують гордості. Нею вони поділилися з Сергієм Воскресенським. Фото БМВ. Стрічка шосе химерно петляє по

Kia Magentis: Подвійний лічильник авто

26-02-2015, 10:53

ворожити, чи підійдуть шашечки оновленим Kia Magentis Крупний, трохи незграбний, по-німецьки пропорційний. Чорний. Kia Magentis стояв біля дверей придорожнього кафе десь під Тверю, понуро повісивши передній звис над високим поребриком, а ми


23-08-2014, 08:16    Як правильно оформити ДТП без ДАІ і як будуть оформляти аварії з європротокол. Авто новини світу - новини авто, автоновини Росії- - в раздеде "Новости"

Президент України Віктор Янукович підписав прийнятий раніше ВРУ Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ДТП і виплат страхового відшкодування», яким вводиться так званий «європротокол», що дозволяє не викликати співробітників ДАІ при незначних ДТП .  

Тобто, якщо в результаті дрібної аварії немає травмованих, загиблих людей, всі учасники ДТП застраховані і згодні з причиною ДТП, а сума збитку не перевищує певного ліміту - 10 тис. грн. Відповідно до закону, у разі дотримання усіх зазначених вище умов учасники ДТП не притягуються до відповідальності за скоєння ДТП.

 

Щоправда, діяти нове законодавство почне лише через півроку - до жовтня, по-перше, повинна бути узгоджена з усіма зацікавленими сторонами і затверджена сама форма європротоколу, по-друге, створена єдина база даних по ДТП. По-третє, Кабміну необхідно внести зміни в правила дорожнього руху, а Держфінпослуг, МТСБУ (Моторне транспортне страхове бюро) і ДАІ - розробити типові схеми ДТП та інструкції, що описують дії водія і страхових компаній у випадку використання європротоколу, а також схеми протидії шахраям .

 

По ідеї, труднощів виникнути не повинно - в МТСБУ нам повідомили, що буде максимально використаний досвід Росії та країн ЄС, де така система вже працює багато років. «Сегодня» на підставі нового законодавства і думок опитаних експертів зясувала, як водії будуть оформляти дрібні аварії восени.

 

5 ГОЛОВНИХ ЗМІН ДО СТРАХОВЕ ЗАКОНОДАВСТВО

 

1. Немає покарання за дрібні ДТП

 

Внесено зміни до ст. 124 Кодексу України про адмінправопорушення - при оформленні ДТП без виклику ДАІ штрафувати водія або забирати у нього права не будуть.

 

2. Встановлено тимчасові обмеження по виплатах

 

З моменту предявлення європротоколу страхова буде зобовязана заплатити гроші протягом 90 днів. За кожний день прострочення передбачені штрафні санкції.

 

3. Скасували короткострокові поліси

 

За новим законом українським водіям доведеться укладати договори про обовязкове страхування цивільної відповідальності строком на рік. Раніше водії могли купувати поліси на 15-30 днів - для проходження держтехогляду. Винятки: для незареєстрованих авто (до постановки на облік), тимчасово зареєстрованих (до постійної реєстрації) та авто нерезидентів (на термін їх перебування в Україні).

 

4. Пряме врегулювання збитків

 

У разі дрібного ДТП, коли постраждали тільки транспортні засоби і водії домовилися про те, хто потерпіла сторона, а хто винна, потерпілому не потрібно йти в страхову винуватця і вибивати з неї гроші на ремонт - достатньо звернутися в свою страхову.

 

5. Скасували регрес

 

Водій, який визнав свою провину по європротоколу, зможе зітхнути вільно: страхова компанія не буде звертатися до нього з вимогою повернути гроші, витрачені на ремонт автомобіля потерпілого.

 

Довгоочікуваний закон

 

Необхідність прийняття такого закону назріла вже давно, причому в ньому зацікавлена ??велика частина учасників процесу: ДАІ щодня витрачає держкошти на виїзди для оформлення подряпин, суди завалені дрібними справами (на це, знову-таки, витрачаються державні гроші), а водії, потрапили в дрібне ДТП, проходять через сім кіл пекла.

 

Справа в тому, що відповідальність за порушення ПДР, що спричинило пошкодження транспортних засобів, в Україні передбачена досить жорстка. Згідно зі ст. 124 Кодексу України про адмінправопорушення, водієві загрожує або штраф від 340 до 425 грн., Або позбавлення прав на термін від 6 місяців до року.

 

Практика показує, що в більшості випадків суд приймає найбільш жорстке рішення - водій залишається без прав на рік. Помякшити покарання можна лише за хабар: помічник судді або секретар просить водія купити кілька пачок паперу, конверти та поштові марки, а в особливо складних випадках (наприклад, порушення одразу кількох пунктів ПДР) треба «занести» 300-400. Природно, в даний момент водії при дрібних ДТП за краще взагалі не викликати співробітників ДАІ, а розраховуються один з одним на місці.

 

Така ситуація призводить до того, що, по-перше, практичного сенсу в полісі автоцивілки при дрібних аваріях немає ніякого (наприклад, через позбавлення водія прав на рік він не зможе працювати і залишиться без засобів до існування - навіть кілька тисяч страхового відшкодування цього не варті. Природно, це призводить до корупції в судах).

 

Друге, найчастіше судді некомпетентні при розгляді справ по дрібних аваріях. Наприклад, зазвичай автомобіліста ставлять у глухий кут питанням: «Чому на місці ДТП працівники ДАІ не зафіксували гальмівного шляху?» (На автомобілях, оснащених системою АБС його бути не може за визначенням).

 

З цієї точки зору, прописана в новому законі норма про те, що автомобіліст, який оформляє ДТП без виклику ДАІ, не притягується до адміністративної відповідальності - величезний прогрес для всіх автолюбителів.

 

Нагадаємо, що можливість оформлення аварії без ДАІ прописана і в нинішній редакції ПДР (п. 2.11). Водії повинні домовитися між собою про те, хто винен, самостійно намалювати схему ДТП і приїхати до найближчого відділення Державтоінспекції для того, щоб факт аварії був офіційно зафіксований. Але от тільки згідно з нинішнім законодавством ДАІ все одно складає протокол про адміністративне правопорушення та передає її до суду.

 

ДОСВІД ЄС І РОСІЇ

 

Аналогічні нашим проблеми виникали і за кордоном. Ось тільки прийшли до їх вирішення набагато раніше. Так, у Франції, яка є родоначальником європротоколу, його ввели ще 30 років тому. А з появою Євросоюзу цей досвід перейняли й інші країни ЄС. Правда, єдиного європейського законодавства на цей рахунок не існує. Кожна країна встановлює свої правила і граничні суми страхового відшкодування. Єдине, що уніфіковано, - сам бланк європротоколу. Бланки та питання збігаються, ось тільки надрукований він на національній мові (наприклад, у Великобританії - англійською, в Іспанії - іспанською).

 

У РФ європротокол впровадили ще у 2009 році. Але він непопулярний: справа в тому, що у них не передбачена адмінвідповідальність за майнову шкоду, заподіяну в результаті порушення ПДР, а лише за легкі тілесні ушкодження. Відповідно, водії не бояться викликати ДАІ.

 

БЛАНК ВЖЕ РОЗРОБЛЕНО

 


Бланк. У країнах ЄС та в РФ європротокол ідентичний за змістом

 

B МТСБУ повідомили «Сьогодні», що підготовка до впровадження європротоколу в Україні в даний момент йде повним ходом, а сам бланк ідентичний європейському та російському зразкам (див. фото). Український варіант вже розроблений і зараз проходить стадію затвердження.

 

Документ представляє із себе бланк-анкету, всі пункти якої у разі ДТП потрібно заповнити. При цьому дуже важливо, щоб кожна цифра і буква точно відповідали документам обох водіїв: дані автомобіля (із свідоцтва про реєстрацію), серія та номер водійських прав. Дуже важливо з поліса ОСЦПВ списати серію, номер і дату дії - якщо хоча б в одного з учасників ДТП поліс є недійсним (прострочений), обовязково потрібно викликати ДАІ.

 

Важлива частина європротоколу - пункт, у якому описана схема ДТП. Її потрібно намалювати самостійно, вказавши місце розташування транспортних засобів з привязкою до місцевості (наприклад, біля електроопори 123 на пр. Свободи) та місце початкового удару. Потім, коли водії приїдуть в страхову компанію, експерт класифікує конкретну аварію на підставі довідника (зараз він знаходиться в стадії розробки).

 

Відзначимо, що водій постраждалого авто повинен записати всі пошкоджені деталі на своїй машині, проте відшкодування, яке він може отримати, не перевищить 10 тис. грн. Якщо згодом зясується, що ремонт вимагає більше грошей - він не зможе їх отримати. Тому при будь-яких сумнівах потрібно викликати ДАІ.

 

7 КРОКІВ: ВІД ДТП ДО ВИПЛАТИ ГРОШЕЙ

 

КРОК 1. Домовлятися з іншими ВОДІЄМ

 

Учасники ДТП повинні прийти до спільної думки щодо того, хто винен, перевірити поліси один одного, самостійно оцінити приблизний збиток (переконатися в тому, що він не перевищує 10 тис. грн.).

 

КРОК 2. Спілкуватися зі страховими

 

 

За телефонами, вказаними в полісах, потрібно подзвонити в страхові компанії і повідомити про подію. Страховики мають право вислати на місце ДТП свого представника - страхового комісара, який може перевірити документи водіїв, а також переконатися в тому, що жоден з них не пяний.

 

КРОК 3. Проводити виміри

 

При складанні схеми ДТП водіям необхідно самостійно провести виміри. Для вимірювання підійде будь-який предмет (монтування, буксирувальний трос або просто шматок будь мотузки), на підставі якого потім можна обчислити точне значення.

 

КРОК 4. Складаємо схему ДТП

 

У спеціальному пункті європротоколу потрібно вказати назву вулиці з орієнтиром місця ДТП (наприклад, номер електроопори, біля якої відбулося зіткнення). Потім намалювати схематично дорогу. Повинні бути вказані кількість смуг, розмітка, положення транспортних засобів.

 

Обовязково підлягають вказівкою розміри проїзної частини та інших елементів дороги, а також дорожні знаки, зона дії яких поширюється на місце скоєння ДТП, і дорожня розмітка у безпосереднього контакту ТЗ і поряд з ними. Бажано зафіксувати гальмівний шлях і інші сліди, що мають відношення до аварії. Природно, необхідно викласти інформацію про те, що сталося до зіткнення: наприклад, «виїжджав з двору» - в європротоколу є відповідні пункти.

 

КРОК 5. ВІЗИТ В СТРАХОВУ

 

Учасники ДТП протягом 3-х днів після ДТП зобовязані завезти заповнені бланки європротоколів в свої страхові компанії. Протягом 30 днів після повідомлення про ДТП необхідно подати в страхову заяву про страхове відшкодування, до якої додати документи: паспорт, ідентифікаційний код, документи на машину. Представник страхової зобовязаний надати безкоштовну консультацію щодо того, як правильно заповнити документи.

 

КРОК 6. ВИЗНАЧЕННЯ ЗБИТКІВ

 

Протягом 10 робочих днів після отримання повідомлення про ДТП страхова компанія зобовязана відправити свого представника (комісара, експерта або співробітника) до місцезнаходження транспортного засобу. До цього моменту водій не має права ремонтувати пошкодження. Якщо протягом цього терміну представник страхової компанії не приїхав, потерпілий має право самостійно обрати страхового комісара або експерта для визначення збитку. Витрати на експертизу оплачує страхова компанія (їм потрібно привезти рахунок) або ці витрати компенсуються після проведення експертизи.

 

КРОК 7. ОТРИМАННЯ ГРОШЕЙ

 

Страхова компанія протягом 15-90 днів від дня узгодження розміру страхового відшкодування з потерпілим водієм зобовязана прийняти рішення щодо виплати.

 

Джерело: ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ДТП і виплат страхового відшкодування»

 

Алкогольних НЮАНС

 

Самий слизький момент в новому законодавстві - вимога про те, що європротокол можна складати лише в тому випадку, якщо всі водії-учасники ДТП не перебувають у стані алкогольного спяніння або під впливом лікарських або наркотичних засобів. Справа в тому, що сьогодні деякі страхові відмовляють водіям у відшкодуванні в тому випадку, якщо вони не надали доказів того, що в момент аварії не були пяними, - не пройшли обстеження у фельдшера в пункті огляду. Зараз на обстеження туди направляє співробітник ДАІ, а водіїв, які приїхали для перевірки самостійно, просто не приймають. Яким же чином тоді водії при самостійному оформленні будуть доводити страхової свою тверезість - незрозуміло. Є надія, що це питання буде врегульовано в наказах і інструкціях ДАІ, Держфінпослуг та МОЗ.

 

Поліс - ПІД ЗАМІНУ

 

Важливий нюанс: водії, які на момент вступу нового закону в силу (через шість місяців) мають договори ОСЦПВ 2-го і 3-го типу поліса (застрахована лише відповідальність водіїв, вписаних в поліс), не зможуть скористатися послугою європротоколу. Єдиний вихід для них - укласти новий договір і перейти на 1-й тип (застрахованим є відповідальність будь-якої особи, яка їздить на вписаному в поліс автомобілі на законних підставах). Правда, це не просто - колишній договір потрібно розірвати, отримати за нього гроші і витратити їх на новий.

 

Людям, які оформили договір 1-го типу, бланк європротоколу видається безкоштовно на підставі письмової заяви, в тому числі і в разі використання (наприклад, після ДТП) або втрати такого бланка в майбутньому.

 

Також безкоштовно до полісу зобовязані видати і спецталон для установки під лобове скло автомобіля - на ньому має бути докладно розписана інформація про те, куди телефонувати у разі аварії.

 

Боротьби з шахраями

 


Коефіцієнти. Часті аварії піднімуть вартість поліса ОСЦПВ

 

Опитані представники страхових компаній всі як один говорять про те, що збільшиться кількість випадків страхового шахрайства з боку водіїв. Аналогічні проблеми були і за кордоном, однак практично припинилися після того, як страхові компанії почали подавати на клієнтів заяви в поліцію за фактом шахрайства - за це заводять кримінальні справи.

 

До речі, відповідальність за шахрайство передбачена і українським законодавством - згідно з ст. 190 Кримінального кодексу, за такі дії можуть оштрафувати на суму від 850 до 1700 грн. або посадити на термін до 5 років (за рішенням суду). Швидше за все, українські страховики підуть по шляху західних колег. Зараз же клієнтам в таких випадках зазвичай просто відмовляють у виплаті.

 

Другий спосіб виявлення страхових шахраїв - створення єдиної централізованої бази по ДТП. Страховики зможуть бачити «історію» свого клієнта: скільки разів він потрапляв у ДТП, з чиєї вини. Також більш широке застосування отримають коефіцієнти - бонус (зменшення вартості страхової послуги для безаварійних водіїв) і малус (підвищувальний коефіцієнт для тих, хто раніше вчиняв ДТП) - часто потрапляти в аварії невигідно. У всякому разі, такий принцип «батога і пряника» себе зарекомендував в ЄС дуже добре.

 

КОМУ покладені знижки

 

Від страхування звільняються інваліди війни та інваліди 1-ї групи. Іншим категоріям пільговиків дають знижки. Так, розмір страхового платежу за одним договором страхування зменшується на 50% у тому випадку, якщо водій є учасником війни, інвалідом 2-ї групи, «чорнобильцем» 1-й або 2-ї категорії або пенсіонером.

  Однак це правило поширюється лише в тому випадку, якщо по-перше, обєм двигуна застрахованого транспортного засобу не перевищує 2,5 л, по-друге, належить пільговику на правах власності (довіреності або тимчасового талона недостатньо). Для отримання «дешевого» поліса потрібно предявити посвідчення при оформленні договору. Інвалідам ж першої групи та інвалідам війни їхати в страхову зовсім необовязково - у разі перевірки документів інспектором ДАІ потрібно показати своє посвідчення: в разі ДТП збитки відшкодовує МТСБУ.

Поделитесь этой информацией в социальных сетях:

Похожие статьи:

Новости

Kia розробила новий кросовер Cross GT Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

3-02-2016, 10:59

Kia разработала новый кроссовер Cross GT
Кia представила концепт кросовера Cross GT на виставці в Сеулі, в модельному ряді компанії ця машина повинна виявитися вище моделі Sorento.

З чого почати вибір пікапа? Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

12-01-2016, 16:11

Пікап є дуже функціональною машиною, яка призначена для комфортної їзди і любителів активного відпочинку.

Іграшковий концепт-кар Toyota Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

2-01-2016, 22:25

Игрушечный концепт-кар Toyota
Сьогодні на міжнародній виставці іграшок у Токіо Toyota представила іграшковий автомобіль для дітей і дорослих.

Обзоры

Нові моделі SsangYong Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

20-08-2015, 17:32

Новые модели SsangYong
Корейська фахівець зі створення повнопривідних автомобілів представив ряд новинок на виставці SIA.

Bugatti представив два унікальних автомобіля Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

15-08-2015, 07:27

Bugatti представил два уникальных автомобиля Bugatti виробник ексклюзивних і дуже дорогих автомобілів. Знаючи про любов своїх клієнтів до всього екстраординарного, компанія представила дві спеціальні версії тисячі-сильної моделі.

За що їх дівчата люблять? - Audi TT Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

7-08-2015, 12:13

За что их девушки любят? - Audi TT Чомусь серед чоловіків побутує думка, що дівчата не розбираються в машинах. Але це далеко не так. Є дівчата, які запросто можуть розповісти, яка модель автомобіля проїхала перед Вами. Також дівчата обожнюють фотографуватися поряд з красивою іномаркою. Особливо сильно дівчатам подобаються рідкісні моделі автомобілів. Колір машини при цьому може бути самим будь-яким.

Природно не всі у дівчат так просто як здається на перший погляд. Більшості дівчат подобаються автомобілі Audi. Найпоширеніша модель серед дівчат Audi TT. Автомобіль цієї моделі дуже низький. Якщо дівчина висока, то автомобіль дістає їй тільки до талії. Такий випадок був під час реклами автомобіля.

Два нових кросовера і недорогий седан від Lexus Автоновини України і в світі. Новини автосвіту, автоспорту, автоновинок. Авто огляди, тест-драйви, авто відео та авто шпалери, авто тюнінг.

15-06-2015, 14:31

Два новых кроссовера и недорогой седан от Lexus У найближчому майбутньому японці збираються випустити новий компактний кросовер, доступний за ціною седан, а також семимісцевий позашляховик.